Jyske Adria Venner.
Vedtægter for Jyske Adria Venner.
Webmaster. L.E.F.47
Vedtaget på generalforsamling 27. maj 2017.
§1. Navn
Jyske Adria Venner
§2. Formål
Jyske Adria Venner er selvstændig og uafhængig og har til formål at samle jyske og fynske ejere af Adria
Caravans til hyggelig samvær på campingpladser i Jylland og på Fyn
Jyske Adria Venner har eget logo som altid trykkes i rødt
§3. Medlemmer
Alle ejere af en Adria Caravan med folkeregister i postnummer område: 5000-6000-7000-8000 og 9000 kan
optages som medlemmer.
Alle nye medlemmer, der søger om optagelse, må ikke samtidig være bestyrelsesmedlem i andre
campingorganisationer.
Medlemmerne er ikke økonomisk ansvarlige for klubbens drift
Jyske Adria Venner er ikke ansvarlig for skader af enhver art som opstår på ture arrangeret af foreningen.
Eksklusion af et medlem skal besluttes i bestyrelsen og godkendes af generalforsamlingen. (Manglende betaling
af kontingent betragtes som udmeldelse fra medlemmets side).
§4. Kontingent og årsregnskab
Årskontingent for en enhed (vogn med familie) fastsættes på generalforsamlingen og forfalder til betaling 31
januar i regnskabsåret.
Regnskabsåret går fra den 1. januar til den 31. december.
Foreningen tegnes i den daglige økonomi af formand eller kasserer, Formand og kasserer kan hver for sig råde
over dankort og netbank.
Optagelse af lån eller lign. som kan forpligte foreningen, forudsætter beslutning i bestyrelsen.
Regnskabet udarbejdes af kasseren og revideres af den valgte revisor og underskrives af revisor, formand og
kasserer.
Kopi af underskrevet regnskab vedlægges indkaldelsen til ”Stormødet”.
§5. Sponsorater
Klubben kan modtage sponsor støtte.
Et hver medlem kan modtage sponsorater til Jyske Adria Venner; enhver som modtager sponsorater skal give
formand besked om modtagelse af sponsorater og brugen af disse, Dette skal ske umiddelbar efter modtagelsen
da det er bestyrelsen der har ansvaret og står til regnskab for Jyske Adria Venner og div. myndigheder.
Alle sponsorater tilfalder klubben.
§ 7. Valg
Bestyrelsen består af 5 medlemmer, som vælges for 2 år ad gangen, afgår skiftevis 3 og 2, første gang ved
lodtrækning.
Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand, kasserer, sekretær og bestyrelsesmedlem
Formand og kasserer kan ikke være samme person.
Der vælges 2 bestyrelsessuppleanter for 1 år som 1. og 2. suppleant.
Der vælges 1 revisor for 2 år
Der vælges 1 revisorsuppleant for 1 år
§8. Stormøde og generalforsamling
afholdes hvert år i Kr. Himmelfartsferien; et stormøde består af 2 dele. Første del er generalforsamling, andel del
er Stormødet udarbejdelse af turkatalog.
Dagsorden til generalforsamling skal indeholde flg. punkter
1.
Valg af dirigent
2.
Formandens beretning
3.
Fremlæggelse af regnskab
4.
Indkomne forslag, skal være formanden i hænde 2 uger før generalforsamlingen.
5.
Næste års kontingent.
6.
Valg af bestyrelse og bestyrelsessuppleanter
7.
Valg af revisor og revisorsuppleant
8.
Eventuelt.
Indkaldelse til stormødet samt dagsorden og andre relevante bilag skal være medlemmerne i hænde senest 4 uger
før mødet
Generalforsamlingen er beslutnings dygtig uanset antal fremmødte medlemmer
Hver enhed har 2 stemmer; simpel flertal afgør alle valg.
Ved vedtægtsændringer kræves der 2/3 flertal af de afgivne stemmer.
Referat af generalforsamlingen underskrives af dirigent og formand.
§9. Ophør
Forslag til ophør eller sammenlægning skal godkendes på to generalforsamlinger, der kræves 2/3 flertal af de
afgivne stemmer.
I tilfælde af ophør går klubbens midler til Julemærkehjemmene.
Vedtægterne er således vedtaget på ordinær generalforsamling den 27. maj 2017 til ikrafttrædelse den 27. maj
2017.